Monday, December 21, 2009

SERIKIN... SYURGA MEMBELI BELAH...

Gerai yang terdapat di pasar Serikin

Sudah empat hari aku berada di rumah mertua aku di Kuching, Sarawak.  Hari kedua aku berada di sini aku sudah pergi ke tempat membeli belah kegemaran ku, bukan saje aku malahan aku rasa sesiapa saja yang pernah sampai ke Sarawak dan tahu tempat ni, pasti tidak lepas kan peluang nak pergi ke tempat syurga membeli belah... hhehehehe promote tu. Serikin nama tempat tu, hanya dibuka pada setiap hari sabtu dan Ahad (separuh hari)  sahaja.

 

Tengah memilih seluar 'jeans' yang mana berkenan.

Aku pergi ke tempat ni bukan apa, perkara yang wajib aku beli...... seluar 'jeans' sebab dekat sini habis 'jin' menjual dengan harga yang murah-murah. Kualiti yang sama dengan yang original gerenti puas hati. Sebabnya ia dikilangkan di Indonesia dan untuk pasaran Indonesia di jual di Malaysia. Bayangkan Levis 505 dijual dengan harga RM 32 sahaja, manakala jenama lain seperti BMW, BOSS, FERRARI, MERCEDEZ BENZ di jual dengan harga RM60 ke RM80... pe lagi borong sakan... tetapi hati-hati rakan-rakan kalau mau membeli belah di sini... takut tertipu, sebab barang tidak bole ditukar... Kalau mahu pergi ke sini jangan lupa bawa rakan-rakan kita yang memang asal dari Sarawak...boleh tawar menawar silap hari boleh dapat lagi murah. Selain dari dari pakaian terdapat juga barang dapur serta barang keperluan lain termasuk juga tikar Sarawak yang menjadi kegilaan kaum-kaum hawa dari semenanjung... tapi ingat berhati-hati jangan sampai tertipu kerana orang-orang dari Indonesia juga ada menjual tikar ,hahaha silap hari bulan beli tikar Indon...bukan dari Sarawak.

 

Pasar tamu Serikin

Jadi pendek kata...segala yang anda inginkan ada di sini, kalau rakan-rakan datang berkunjung ke Sarawak jangan lupa pergi ke Serikin, rakan-rakan boleh membeli-belah di sini, tapi jangan sampai poket rakan-rakan kosong terlebih belanja... kalau tidak percaya..tanya rakan-rakan yang pernah datang ke sini..

CUTI-CUTI MALAYSIA 

No comments: