Sunday, November 15, 2009

Impian kan jadi kenyataan....


yang dikagumi....

 

yang ku minati....

Ya...dua pemain bintang antara yang terhebat di dunia... bukan kerana aku peminat fanatik kelab Liverpool.. tetapi itu la dia... dua pemain yang menjadi nadi kepada pasukan ini... aku akui..aku bukan peminat kelab MU yang mana peminat kelab ini terlalu ramai, dari usia yang tua hingga ke kanak-kanak yang baru berkata-kata jika di tanya...MU la jawapannya... aku juga bukan peminat Chelsea dan juga Arsenal. Kelab yang aku minati sejak dari kecil lagi dan tidak pernah aku beralih ke kelab lain hingga kan pernah suatu masa dulu aku mahu bermain dengan kelab yang melahirkan Kenny Daglish, Kaven Keegan, Gramme Souness, Ian rush, Michel Owen dan ramai lagi, tidak lupa juga pemain yang amat-amat aku kagumi sekarang dengan kesungguhan dan kepimpinan yang tinggi kalau tidak bukan Stevan Gerrad.
Tapi bukan itu yang akan aku perkatakan pada ruang ini... tetapi bilakah Malaysia akan melahirkan pemain-pemain seperti ini, seperti Rooney, Kaka, Ronaldhinio, Buffon, Henry dan bintang-bintang di Asia seperti Park Ji Sung, Nakata yang mengharumkan nama Asia. Ntah bila..Piala Dunia bawah 17 tahun yang berlangsung di Nigeria sudah masuk ke separuh akhir dan telah aku ikuti sejak mula lagi... jika dibandingkan mutu permainan pemain kita dengan negara yang layak di Piala dunia peringkat umur ini , jauh panggang dari api... dimana kah silapnya kita... dimanakah silapnya Malaysia... entah bila aku akan dapat melihat pasukan Malaysia Di Piala Dunia ( world cup)......

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah...tambah satu lg blogger...cerita menarik..artikel pun seronok nak baca..
Ayoh..teruskan...

aku....
orang sebelah rumah anda...